Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Baby Boy

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Jumaat, 25 Januari 2013

oLD stOry ~ Percutian Bukit Tinggi,Pahang

Awal tahun baru 2013 baru-baru ini,aku yang tukang rancang segala destinasi percutian kami sekeluarga telah bercadang berholiday di Bukit Tinggi,Pahang..

Pagi 1 Januari 2013, aku bangun terus masak bekalan untuk dibawa..aku baca dari rakan blog yang lain mencadangkan agar bawak bekalan makanan sebab kat sana susah sikit nak cari kedai makan..aku masak ringkas je ..nasi putih + ayam masak kicap..untuk abam perkasa pulak nasi + sayur..

 Kami sekeluarga bertolak dari Puchong pada pukul 9.00 pagi..rancangnya nak bertolak pagi-pagi tapi biasala..kita yang merancang tapi Allah yang tentukan..

Dari Puchong ke Bukit Tinggi lebih kurang sejam setengah,masa tu kenderaan atas jalan tak banyak..perjalanan kami sekeluarga berjalan lancar..lebih kurang pukul 10.30 pagi kami dah sampai kat atas sana..

Sebelum masuk ade postguard yang setia menunggu



 Sebelum masuk ke Bukit Tinggi,ada satu postguard setia menunggu di situ..Nak masuk dikenakan charge sebanyak RM12.00 / person untuk dewasa dan RM8.00 / person untuk kanak-kanak 4 tahun keatas..

Tersenyum simpul


Kat sini bangunan sangat-sangat cantik..tak puas mata memandang..Terdapat dua hotel yang ade kat sini,sape-sape yang nak datang berhoneymoon dan merehatkan fikiran sangat-sangat sesuai..confirm pagi sejuk je kan..

bangunan ala-ala ingeris





Layan je gambar-gambar ni yea..hehehe



 Selepas puas kami tawaf kawasan sekeliling,kami bercadang ke Japanese Tea Garden pulak..nak ke sana kena menunggu bas yang disediakan..tapi nak drive sendiri mendaki bukit yang tinggi pon boleh..kami lebih suka menaiki bas yang disediakan..jimat minyak..hehehe

Cerita kami kat Japanese Tea Garden next entry yea...tunggu (ade ke yang tunggu..kikiki)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan